توجه به نکات زیر به هنگام ثبت دامنه لازم است:

– عبارت انتخابی تشابه با نام تجاری معروف و معتبر نداشته باشد.

 

 

– کوتاه و متشکل از حداقل تعداد حروف باشد.

– تلفظ و بخاطر سپردن آن آسان باشد.

– حتی المقدور با نوع فعالیت سایت ارتباط داشته باشد.

– از اعداد و خط تیره استفاده نشده یا حداقل استفاده صورت گیرد.

– مشابه نام سایت دیگری که موجب سردرگمی بازدید کنندگان شود نباشد.

– برای اطمینان از مالکیت دامنه هنگام ثبت آن بهتر است از قرار گرفتن آدرس پست الکترونیکی خود در قسمتAdmin Contact مشخصات دامنه مطمئن شوید.

– حتی المقدور از طریق مراکزی برای ثبت دامنه خود اقدام نمایید که کلمه عبور و مجوز جابجایی و تغییرات را در اختیار شما قرار می دهند.

– حتما شرایط و تعهدات ثبت کننده دامنه و نمایندگیهای و همچنین شرایط اختصاصی پسوند مورد تقاضا را مطالعه و از تبعات حقوقی اقدامات خود آگاه شوید.

– هرگز از آدرس مجهول یا غیر واقعی در مشخصات دامنه خود استفاده ننمایید.

– قبل از انتخاب دامنه مطمئن شوید که علامت تجاری یا هر گونه علامت ثبت شده دیگر که متعلق به غیر بوده و شما قانونا مجوز رسمی جهت استفاده از آنرا ندارید در آدرس شما بکار نرفته باشد.

– درصورتی که نام مورد نظر شما قبلا ثبت شده و تاریخ انقضای آن نزدیک است می‌توانید از خدمات دهنده خود تقاضای خدمات پیش سفارش (Back order) دامنه را بنمایید.

– هرگز از DNS شرکتها و خدمات دهنده‌هایی که مجاز به استفاده از آن نمی‌باشید در دامنه خود استفاده نکنید و این مشخصات را بدون مشورت با شخص فنی تغییر ندهید. زیرا هر تغییری در این مشخصات می‌تواند منجر به غیر فعال شدن سایت شما گردد.

– اعتبار دامنه خود را حتی المقدور تا یک ماه قبل از سر رسید انقضا تجدید نمایید.

– جهت انتقال دامنه‌ها از یک ثبت کننده به ثبت کننده دیگر یکماه زودتر از تاریخ انقضا اقدام نمایید.

– به محل و حساسیتهای سیاسی و اقتصادی ثبت کننده خود دقت نمایید، در صورت وجود دعاوی در ارتباط با پسوندهای عمومی و اختصاصی محل دادگاه رسیدگی کننده، محل ثبت کننده دامنه خواهد بود.

– در ارتباط با استفاده از دامنه قوانین بین المللی و قوانین محلی را همزمان در نظر داشته باشید.

– از خدمات مانیتور مشخصات دامنه یا مخفی نمودن مشخصات خود برای جلوگیری از مزاحمتهای تبلیغاتی و سرقت دامنه خود استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *