مراحل راه اندازی وب سایت چیست؟

مراحل راه اندازی وب سایت چیست؟
بررسی تحلیل و مشاوره در مورد امکانات وبسایت
انتحاب و ثبت ، نام دامنه مناسب
انتخاب هاست مناسب
دریافت اطلاعات اولیه
طراحی سایت و صفحات پایه سایت
طراحی سایر بخش ها و ورود اطلاعات اولیه صفحات
ارائه سایت به کارفرما و انجام اصلاح مد نظر
تحویل سایت و آموزش مدیریت سایت
شروع پشتیبانی ( در صورتیکه کارفرما نیاز به پشتیبانی داشته باشد)

دامنه چیست؟

دامنه یا دومین domain آدرس منحصربفرد وب سایت است که از یک نام و پسوند تشکیل میشود مثلا kiaweb.ir که در این مورد Kiaweb نام دامنه و ir پسوند آن است ممکنه است دامنه با پسوند های دیگر هم ثبت شود مثل com , net , org,…

کدام پسوند دامنه برای من مناسب است؟

در حال حاضر متداول ترین پسوند ها در ایران com و ir هست و در دنیا com بنابراین معمولا اول دامنه com و سپس ir پیشنهاد میشود (یا هر دو باهم) و اگر این پسوند ها آزاد نبودند سراغ بقیه پسوند ها میرویم البته پسوند ها دارای مفاهیمی هم هستند که باید مد نظر قرار بدهیم. هزینه ثبت پسوند ها هم با هم متفاوت است مثلا دامنه com حدود ۱۰ دلار هزینه سالانه دارد و ir سالانه ۶ هزار تومن (سال۹۸) هزینه دارد.

وب هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

فضایی که اطلاعات سایت شما مانند فایل ها و تصاویر و فیلم ها و …در آن قرار میگیرد این فضا معمولا یک پوشه از هارد یک کامپیوتر در یک سرور هست که همیشه به اینترنت متصل است تا کاربرها بتوانند اطلاعات شما را ببینند.

هزینه هاست و دامین به چه صورت است؟

هزینه هاست و دومین بصورت سالانه می باشد هزینه دامنه بستگی به پسوند آن دارد و هزینه هاست به مقدار فضایی که مورد نیاز شماست وابسته است.

چه مقدار فضا برای سایت من کافی است؟

بستگی دارد به حجم اطلاعاتی که در سایت قرار میدهید مثلا اگر در سایت خود فیلم هایی دارید به حجم زیادتر نیاز دارید برای سایت هایی که فیلم ندارند یا نیاز به فضای ایمیل زیاد ندارند ۵۰۰ مگابایت تا یک گیگابایت کافیست. البته هر زمان بخواهید میتوانید با هزینه کمی فضای هاست خود را ارتقا بدهید.

وب سایت واکنش گرا (Responsive) چیست؟

سایت واکنشگرا سایتی هست که در ابزار های مختلف دیدن وب سایت مثل کامپیوتر رومیزی لپتاپ گوشی موبایل تبلت و تلویزیون های هوشمند و … متناسب با آن ابزار به درستی نمایش داده شود.

بهینه سازی سایت چیست ؟

کلیه عملیاتی که باعث بهتر دیده شدن سایت و تاثیر گذاری بیشتر در بازدیدکننده انجام میشود را بهینه سازی میگوییم

سئو چیست ؟

کارهایی است که باعث میشود وقتی کاربری در موتور های جستجو (مثل گوگل) عبارتی را جستجو میکند سایت ما را به او نشان بدهد.

پشتیبانی وب سایت چیست؟

نگهداری و پشتیبانی وب سایت شامل خدماتی میشود مثل به روز رسانی محتوای سایت حذف یا اضافه کردن مطالب و اخبار و اطلاعات به سایت و ….

هزینه طراحی و پیاده سازی وب سایت چگونه تعیین می شود؟

بستگی دارد که چه امکاناتی را میخواهید در سایت داشته باشید و از نظر گرافیکی کاری با چه کیفیتی مد نظر شماست .

آیا مدیریت یک وب سایت نیاز به اموزش دارد؟

بله اگر میخواهید خود تان سایت را مدیریت کنید لازم است تا آموزش کوتاهی ببینید. در کنار آموزش مدیریت نیاز دارید در زمینه کار با فتوشاپ یا نوشتن محتوا نیز توانایی داشته باشید.

سایت را باید برنامه نویسی کنیم یا از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنم؟

بستگی دارد به وب سایت شما! اگر وب سایت شما با سیستم های مدیریت محتوا قابل پیاده سازی باشد پیشنهاد میشود از آنها استفاده کنید ولی اگر سیستم مدیریت محتوایی برای کار شما مناسب نباشد لازم است برنامه نویسی انجام بشود. در نظر داشته باشید طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی کار بسیار پر زحمتی هست و به شدت هزینه طراحی سایت را افزایش میدهد.

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیتسم های مدیریت محتوا نرم افزارهایی هستند که تحت وب اجرا میشوند و به شما امکان میدهند وب سایت خود را مدیریت نمایید در سایت خود مطالب را ویرایش کنید اضافه و کم کنید و …! سیستم مدیریت محتوا میتوان رایگان باشد (مثل وردپرس و جوملا و…) و میتواند غیر رایگان باشد (مثل wix یا سیستم های اختصاصی شرکت ها)

کدام سیستم مدیریت محترای رایگان بهتر است ؟

سیستم های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارند که برخی عمومی هستند مثل جوملا و وردپرس و برخی تخصصی مثل اپن کارت که فروشگاهی هست. سیستم مدیریت محتوا در زمینه های مختلف به یکدیگر ممکن است برتری داشته باشند در حال حاضر وردپرس و جوملا از سایر سیستم ها بیشتر در ایران استفاده میشوند.

چقدر زمان میبره تا وب سایت من را تحویل بدهید؟

بستگی به سایت و امکاناتی کهمورد نیازتان هست دارد اما بطور معمول پروسه طراحی سایت حدود ۲ هفته طول میکشد .

هزینه مشاوره طراحی وب سایت چقدر است؟

اگر سوال یا مشکلی داشتید که نیاز به مشاوره داشتید با خیال راحت با بنده مطرح کنید در صورتیکه بتوانم مشاوره ارائه بدهم با افتخار اینکار را بدون چشم داشت مالی بطور رایگان انجام میدهم.