بازاریابی اینترنتی شامل شیوه های نوین که کسب و کار ها برای معرفی خود نیاز دارند، می شود. این روش به عنوان یک عامل خیلی موثر می تواند به معرفی، فروش و حتی جهش کار شما کمک فراوانی کند. اگر چه این کار شیوه های متفاوتی دارد برای شما دسته بندی هایی عالی در نحوه انجام موارد خواهیم داشت.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی

به استفاده از فضای مجازی برای معرفی محصولات و خدمات بازاریابی اینترنتی می گویند. این نوع تبلیغات شیوه های گوناگونی دارد که برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع بازاریابی اینترنتی کدام هستند؟

روش های مختلف بازاریابی در فضای مجازی بصورت کلی به دسته های ذیل تقسیم خواهند شد:

تبلیغات کلیکی  و بنری
بازاریابی محتوا و سئو
شبکه های اجتماعی
رپورتاژ و آگهی
سایت های ویدئو
تبلیغات گوگل ادوردز

البته در موارد بالا بخش هایی با یکدیگر  همپوشانی دارند. به طور مثال در سایت های ویدئو بازاریابی محتوا می شود و شبکه های اجتماعی نیز همینطور است. در صورتی که شما برای کسب و کار خود به صورت مستقل یک سایت داشته باشید، تبلیغات بنری و کلیکی، سئو و رپورتاژ و گوگل ادوردز معنا پیدا می کنند. البته همیشه می توانید به صورت رایگان از شبکه های اجتماعی و امکانات آن استفاده کنید. به طور مثال صفحات اینستاگرام به صورت رایگان قابلیت تجاری شدن را دارا هستند و شما می توانید استفاده تجاری از صفحات اینستاگرام داشته باشید.

نکته حائز اهمیت استفاده از روش های تبلیغات و بازاریابی با بررسی و اولویت دهی و یک سناریو مشخص است. آیا با صرف یک هزینه تعداد مشتری لازم را کسب خواهد کرد؟ با سرمایه گزاری روی سایت دفتر کار مجازی شما رونق می گیرد و دیر یا زود  مشتریان با شما شروع به ارتباط می کنند.

چه مواردی را باید در بازاریابی اینترنتی در نظر بگیریم؟

شاید نمودار اینفوگرافی که برای شما آماده کرده ایم بیش از هر چیزی معرف نیازمندی شما باشد.

بازاریابی اینترنتی و عوامل موثر بر آن

بازاریابی دیجیتال

یک نام انتخاب کنید که دامنه اینترنتی و شبکه های اجتماعی آن باز باشد. یک لوگو برای آن طراحی کنید. تکلیف خود را مشخص کنید که از فضای مجازی چه چیزی می خواهید. فروش؟ معرفی محصول؟ یا فعلا فقط می خواهید شروع کنید تا در آینده بررسی بیشتری داشته باشید؟ البته برای رسیدن به نتایج موفقیت آمیز پیش از همه این موارد نیاز به تحلیل و بررسی فضای مجازی برای آغاز به کار دارید. شاید نیاز به یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. شاید هم تنها معرفی شما در یک سایت شرکتی کفایت داشته باشد.

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *