هدف این مقاله ارائه رهنمودهایی برای طراحی موفق یک سایت است. نکات زیر مورد قبول طراحان وب‌سایت‌های تجاری و صنعتی است و به شما کمک می‌کند تا صفحات وب جذاب تر و کاربرپسندتری داشته باشید . طراحی وب سایت تسخیر می تواند بهترین انتخاب برای شما در طراحی وب سایت تجاری و صنعتی باشد در زیر به چند نمونه از راه های افزایش آمار بازدید و رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو و تکنیکها آشنا می شوید:

 

۱٫ در اولین قدم، دقت کنید حجم صفحه اصلی یا صفحه آغازین (HomePage) سایت شما (شامل HTML، گرافیک و غیره)، بیش از ۶۰ کیلوبایت نباشد و حداکثر طی مدت ۳۰ ثانیه، توسط کامپیوتری با سرعت ۲۸/۸ کیلو بیت در ثانیه، دریافت شود. برای اثبات این ادعا کافی است به صفحه اصلی سایت yahoo که یکی از محبوبترین و پربیننده‌ترین سایت‌ها در اینترنت است، نگاهی بیندازید.(من خودم چند وقت پیش در مجله ای از قول یکی از بزرگترین طراحان وب سایت خواندم که نوشته بود: حجم صفحه اول شما باید آنقدری باشد که از زمانیکه آدرس صفحه را وارد می کنید تا لحظه ای که آن نمایش داده شود نفس خود را بگیرید اگر قبل از اینکه تمام کنید صفحه شما نمایش داده شد که آن صفحه از نظر حجمی معقول است ولی اگر همچنان نفس خود را نگاه داشتید تا به دیدار باقی رفتید آن صفحه از نظر طراحی مشکل دارد!!! )

 

 

۲٫ مطمئن شوید صفحه اصلی سایت شما، تمامی اطلاعات لازم و ضروری برای جلب توجه کاربران و بازدیدکنندگان را دربر دارد. در غیر این‌صورت، آنها سایت شما را سریعاً ترک خواهند کرد.

۳٫ طراحی سایت باید به‌گونه‌ای باشد که برای رسیدن به انتهای هر صفحه، حداکثر از ۴ کلیک بر روی نوار مرور، استفاده شود.

۴٫ می‌خواهید باور کنید یا نکنید، ولی یکی از رایج‌ترین اشتباهات طراحان سایت‌ها، عدم ذکر آدرس الکترونیکی (Email) خودشان است. همیشه اطلاعات تماس خود را در سایت قرار دهید تا مردم بتوانند به وسیله آن، پیشنهادات، انتقادات، سؤالات و یا قدردانی خود را ابراز کنند و در صورت دریافت نامه الکترونیکی، سعی کنید حداکثر تا ۴۸ ساعت به آن پاسخ دهید.

۵٫ بازدیدکنندگانی که جهت کسب اطلاعات، اخبار و محصولات جدید به سایت شما مراجعه می‌کنند، سریعاً متوجه به روز بودن اطلاعات می‌شوند، لذا لازم است اطلاعات سایت خود را مرتباً و هر چند روز یکبار به روزرسانی کنید.

۶٫ برای این منظور مجبور نیستید ساعت‌ها از وقت خود را صرف تغییرات کنید، بلکه با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر روز، می‌توانید این کار را انجام دهید.

۷٫ محتوای سایت شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین نباید کپی و یا بدلی از سایر سایت‌ها باشد. سرهم‌بندی و سرقت تصاویر و بخصوص محتویات و مندرجات سایت‌های دیگران و استفاده از آنها در سایت خود، موجب کاهش ارزش و اعتبار آن می‌شود. شما می‌بایست به جای تقلید از دیگر سایت‌ها، از آنها الگوبرداری کنید.

۸٫ با استفاده از روش آزمون و خطا، از صحت عملکرد سایت خود و نیز عدم وجود مشکل محتوایی و یا فنی (همانند پیوندها، تصاویر، فونتها و …) مطمئن شوید. سایت‌هایی با موضوعات و مضامین مشابه سایت خود را ببینید و ضمن بررسی نحوه طراحی آنها، از اشتباهات و موفقیت‌های آنها پند گرفته و از آنها برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

۹٫ در هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای معرفی سایت خود، به بررسی سایت‌های هم موضوع بپردازید تا کد منبع آنها را بیابید. هم‌چنین سعی کنید از طریق ارسال نامه الکترونیکی، با طراحان آن سایت‌ها تبادل‌نظر کنید.

۱۰٫ همواره به یاد داشته باشید، هر زمان که شما از ویرایش و به‌روزرسانی سایت خود اجتناب کنید، مردم نیز از مراجعه بعدی به آن، خودداری خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *