طراحی سایت برای ipad :  امروزه استفاده از دستگاه های ای پد بسیار رایج و در واقع همه گیر شده است و بیشتر کاربران بسیار علاقه دارند تا اینکه وب سایت های خود را بعد از طراحی سایت در این نوع از دستگاه ها مشاهده کنند اما با توجه به اینکه صفحه نمایش این دستگاه ها نسبت به کامپیوترهای PC یا لب تاپ ها کوچک است باید در طراحی سایت از شیوه های نوین استفاده نماییم. در واقع برای این کار می توانیم طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت را برای این دستگاها انجام دهیم.در این مقاله قصد دارم برخی از نکات راجع به طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت برای دستگاهای آی پد را برایتان شرح دهم امید وارم از این مقاله بیشترین بهره را ببرید.

نکات مهم در رابطه با طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت برای Ipad

HTML5 و CSS3 برای طراحی سایت Ipad

یکی از برترین تکنولوژی ها در طراحی سایت ریسپانسیو و یا طراحی سایت برای Ipad استفاده از زبان برنامه نویسی HTML5 و و برای نمایش آن CSS3 می باشدچرا که این دستگا ها این نوع از زبان های برنامه نویسی را بعه راحتی و بدون هیچ خطایی پشتیبانی می کنند.

استفاده از جاوا اسکریپت برای طراحی سایت Ipad

همانند آیفون Ipad نیز از زبان جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند برای اینکه از جاوا اسکریپت برای طراحی سایت استفاده کنیم ، بهتر است در جستجو های خود از کلمه JQTouch استفاده کنید تا اینکه پلاگین jQuery برای طراحی وب سایت های برای ورژن موبایل برای شما نمایش داده شود.

لمسی بودن Ipadها

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این نوع دستگا ها لمسی بوده و باید در طراحی سایت برای این دستگاها به این نوع از مسائل توجه داشته باشیم و فضای کافی برای انگشتان کاربران را در نظر بگیریم تا بتوانند به راحتی وب سایت خود را مشاهده و از قسمت های مختلفش بهره مند شود .

طراحی سایت برای iPad برابر طراحی سایت برای موبایل نمی باشد

توجه کنید که صفحات نمایش آی پد بزرگتر از صفحه نمایش موبایل می باشد بنابراین نمی توان سایتی را که برای Ipad طراحی کرده این را برای نمایش در موبایل با صفحه نمایش کوچکتر ببینید ولی می توانید سایت هایی را که اختصاصا برای موبایل طراحی شده اند را در Ipad مشاهده کرد با این تفاوت که بهدلیل بزرگ بودن عرض زیاد صفحه نمایش بین آیتمهای و عناصر وبسایت این نوع از وب سایت ها را با ظاهری بسیار بد نمایش می دهند .بهترین راه برای طراحی اختصاصی سایت برای ipad استفاده از وب سایت ipadpeek.com است. تا با استفاده از آن بتوانید ظاهر صفحات را در این دستگاهها چک کنید.

طراحی سایت برای ipad

ولی بهترین راهی را که گروه طراحان وب سایت اینتن برای طراحی وب سایت برای ipad یا هر دستگاه هوشمند دیگری با هر اندازه از صفحه نمایش استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو می باشد. با استفاده از قابلیت ریسپانسیو دیگر نباید نگران ظاهر بد در دستگاههای با صفحه نمایش متفاوت باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *